Trefpunt leermiddelen

Doe je digiding! - Jongeren en de digitale overheid

0
Doe je digiding! is hét lesprogramma voor jongeren over de digitale overheid. Het online lesmateriaal richt zich op vierdejaars vmbo-leerlingen en op eerstejaars mbo-studenten. Daarnaast zijn er klassikale lessen ontwikkeld voor jongeren in het praktijkonderwijs.

Aan de hand van thema’s maken jongeren kennis met digitale overheidsdiensten. Ze leren zelfstandig gebruik te maken van diensten zoals het aanvragen van DigiD, een ID-kaart en zorgtoeslag. Zo ontwikkelen ze kennis en vaardigheden die tussen hun 15de tot 18de levensjaar (en daarna) noodzakelijk voor ze zijn.

Docenten en bibliotheekprofessionals kunnen gebruik maken van een online kennismaking of een workshop. Meer informatie vind je op: doejedigiding.nl

Voor het (v)mbo kun je 10 modules flexibel inzetten.
Voor praktijkonderwijs kun je 5 thema’s flexibel inzetten.

Doe je digiding!, logo

Stichting Digisterker
Gratis - niet landelijk ingekocht

Toegang

Bibliotheken kunnen Doe je digiding! op verschillende manieren opnemen in hun dienstverlening. Meer informatie vind je op doejedigiding.nl/voor-bibliotheken. Scholen kunnen het gratis bestellen via doejediging.nl/bestellen.

Beoordeling

Jouw beoordeling

Doe je digiding!, logo

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.

Wij controleren beoordelingen op onder meer spam. Lees in de gebruiksvoorwaarden over de richtlijnen om een reactie te plaatsen. In onze privacyverklaring lees je hoe wij omgaan met je persoonsgegevens.