Basisvaardigheden volwassenen

De Levende Sollicitatiegids - licentie en toegang

De Levende Sollicitatiegids brengt de wereld van werkgevers en werkzoekenden dichter bij elkaar. Bibliotheken kunnen gebruikmaken van flexibele programma’s met kwalitatieve inhoud. Deze cursussen zijn onderdeel van de landelijk ingekochte educatieve content. De bibliotheek kan ze zonder licentiekosten inzetten.
Inhoudsblok
De Levende Sollicitatiegids, logo

De Levende Sollicitatiegids is bij veel bibliotheken al bekend, met name met het programma ‘Walk&Talk’. Dit pakket wordt nu uitgebreid met:

• Zoek Werk. Je kunt dit programma inzetten voor mensen met maximaal mbo4-niveau die (weer) willen deelnemen aan de arbeidsmarkt. Gebruikers kunnen, nadat ze een account via de bibliotheek hebben gekregen, ook thuis met het programma oefenen.
  • Samen solliciteren met Walk&Talk. Dit programma is een uitbreiding op het bestaande Walk&Talk-concept. De bibliotheek kan het flexibel inzetten voor de doelgroep werkzoekenden.

Toegang

Voor beide programma’s geldt dat er maximaal 100 bibliotheken aan mee kunnen doen. Begeleiders doorlopen een korte introductietraining met informatie over de toepassing van het programma. Je kunt hiervoor contact opnemen met Debbie Heijne.

Startdatum

Je kunt direct starten met het aanbod van De Levende Sollicitatiegids. Werkzoekenden die willen deelnemen aan Samen solliciteren met Walk&Talk kunnen zich aanmelden bij De Levende Sollicitatiegids.

Kennismaken

De Levende Sollicitatiegids brengt de wereld van werkgevers en werkzoekenden dichter bij elkaar. Dat gebeurt in de vorm van concepten, ideeën en praktische inspiratie. Zoek Werk en Samen Solliciteren met Walk&Talk combineren een kwalitatieve inhoud met de kracht van de bibliotheek.

Maak kennis met De Levende Sollicitatiegids in deze video