Digitaal Burgerschap: congressessies terug te kijken

15 februari 2021
Op 19 januari jl. vond het Nationale Bibliotheekcongres over Digitaal Burgerschap plaats. Een erg actueel thema, omdat het digitaal vaardig maken en houden van de Nederlandse burger een van de grootste maatschappelijke opgaven van het moment is. Alle content die onder regie van de KB gemaakt is, staat op het KB-YouTubekanaal in een aparte afspeellijst en is nu voor iedereen te bekijken.

Een greep uit het aanbod: het live studioprogramma met hoofdgast Marleen Stikker, diverse internationale tracks, de stadssafari's en de 3 verdiepingssessies.

Ga naar het YouTubekanaal van de KB om de sessies terug te kijken.

Nog meer sessies zien?

Het volledige congresprogramma is integraal te bekijken op hetnationalebibliotheekcongres.nl. Daar heb je (vaak) wel een inlog voor nodig.

illustratief plaatje

Extra leesmateriaal

De afdeling Onderzoek van de KB lanceerde in aanloop naar het congres het dossier 'Digitaal Burgerschap'. In dit dossier vind je diepgravende analyses, lees-, kijk- en luistertips en ideeën van belangrijke denkers op het gebied van digitaal burgerschap. Dit thema wordt vanuit verschillende invalshoeken belicht.