Zomeractie jeugd: Boek 'n trip

15 juni 2021
De eerder aangekondigde zomeractie voor de jeugd heet Boek ’n Trip. Met Boek ’n Trip gaan kinderen en jongeren op boekentrip met de online Bibliotheek-app. Deze actie is voor leden én niet-leden in de leeftijd van 0 tot 18 jaar, waarbij de focus ligt op 12- tot 18-jarigen. De actie loopt van 1 juli t/m 31 augustus.
boek n trip

Speciale boekenselecties

Van 1 juli tot en met 31 augustus hebben kinderen en jongeren gratis toegang tot de app en kunnen ze e-books en luisterboeken lenen. Om keuzestress te voorkomen, maken we voor 5 leeftijdscategorieën speciale boekenselecties met 10 e-books en 10 luisterboeken. De boeken zijn gerelateerd aan de zomer en gaan over onderwerpen die dicht bij hen staan; zo spelen we in op de belevingswereld van jongeren.

De focus in de campagne ligt op de jeugd die nog geen lid is van de bieb, maar ook de leden willen we inspireren met de door ons gemaakte selecties. Iedereen heeft overigens toegang tot de gehele jeugdcollectie.

Digitale toolkit en fysiek pakket

Binnenkort ontvangen bibliotheken een pakket met posters en boekenleggers. Ook stellen we een digitale toolkit beschikbaar, met o.a. banners en narrowcastingvideo's. Alles is te downloaden in de landelijke huisstijlportal.

Ga voor meer informatie over de campagne en de toolkit naar MetdeKB (inlog vereist)