Inspiratiewebinar Week van de Mediawijsheid

22 juni 2021
Op 23 september 2021 van 15.00 uur tot 16.30 uur organiseren Netwerk Mediawijsheid, KB en Cubiss een inspiratiewebinar voor bibliotheken in het kader van de Week van de Mediawijsheid. Het webinar is bedoeld voor bibliotheekmedewerkers die zich bezighouden met digitale geletterdheid jeugd.

Week van de Mediawijsheid : Samen Sociaal Online

De Week van de Mediawijsheid is de jaarlijkse bewustwordingscampagne over het kritisch en actief omgaan met media. De campagne is een initiatief van Netwerk Mediawijsheid en vindt plaats van 5 t/m 12 november 2021. Dit jaar staat de campagne in het teken van: Samen Sociaal Online.

Samen Sociaal Online

We staan stil bij wat we écht belangrijk vinden in de online wereld. We maken ruimte om hierover met elkaar in gesprek te gaan. En om jezelf of een ander mediawijzer te maken – en daarmee weerbaarder en digitaal vaardiger.

Vind jij dit ook belangrijke onderwerpen of maak jij je hier ook zorgen over? Doe dan mee aan de Week van de Mediawijsheid en organiseer een activiteit, maak (les)materiaal of ga op een andere manier aan de slag met het onderwerp.

Doe je mee?

Tijdens het webinar praat Netwerk Mediawijsheid je helemaal bij over de campagne, het thema van dit jaar en het onderzoek dat tijdens de Week van de Mediawijsheid gepresenteerd gaat worden. Je ontvangt tips en inspiratie voor activiteiten en je ontvangt informatie over hoe de campagne kan ondersteunen in jouw communicatie. Ook vertelt de KB je meer over de landelijke webinars waar jij als bibliotheek bij kunt aansluiten. Uiteraard is er ook ruimte om ideeën uit te wisselen en vragen te stellen.

Na afloop van het inspiratiewebinar ontvang je de actiegids, een leidraad voor bibliotheken om aan de slag te gaan met deze campagne én de bibliotheekrol voor digitale geletterdheid jeugd vorm te geven.

Donderdag 23 september 2021 van 15.00 uur tot 16.30 uur

Wil je meedoen? Geef je snel op via het onderstaande aanmeldformulier. Er is een beperkt aantal plekken beschikbaar. Deelname is gratis. Na je aanmelding ontvang je in de week van 23 september 2021 een uitnodiging met link naar de webinar.

Formulier