Verslag inspiratiewebinar Week van de Mediawijsheid beschikbaar

1 oktober 2021
Op 23 september jl. deden 112 bibliotheekmedewerkers mee aan het inspiratiewebinar ter voorbereiding op de Week van de Mediawijsheid. Het verslag met alle presentaties is nu beschikbaar.

Je kunt in dit verslag nog eens teruglezen hoe Netwerk Mediawijsheid bibliotheken met de campagne kan ondersteunen. Er is bijvoorbeeld een toolkit beschikbaar met afbeeldingen, logo's en posters en teksten.

In het verslag lees je ook alles nog eens terug over het onderzoek ‘Online digivaardig begint offline’ dat in opdracht van de KB is uitgevoerd.

Week van de Mediawijsheid

Ook de actiegids voor bibliotheken, meer informatie over het inzetten van de landelijke webinars, de blueprints, de wegwijzer, de mediatips voor thuis en de zoektocht ‘Samen sociaal online’ kun je teruglezen.

Daarnaast gaven BplusC, Bibliotheek Eindhoven en Biblionet Groningen in een korte pitch aan welke activiteiten zij voor de Week van de Mediawijsheid organiseren. Je leest het allemaal in het verslag.

Je vindt het verslag en alle andere informatie in ‘Ga als bibliotheek aan de slag met de #WVDM’ op Bibliotheeknetwerk.