Nieuwe materialen voor #MUD22

15 februari 2022
Bibliotheken kunnen vanaf nu gebruikmaken van nieuwe materialen die speciaal zijn ontwikkeld voor de Media Ukkie Dagen 2022 (25 maart t/m 1 april). Er is een poster gemaakt, die met een QR-code verwijst naar de Mediatips voor thuis, er is een brochure in 5 talen met tips voor mediaopvoeding en er is een promotiefilmpje voor het landelijke webinar gemaakt.
Media Ukkie Dagen 2022

Tips over het inzetten van deze materialen zijn te vinden in de geüpdatete toolkit landelijke webinar op BoekstartPro. Er zijn tips hoe je het promofilmpje over het landelijke webinar op social media kunt gebruiken, scenario's hoe je het landelijke webinar en alle materialen kunt inzetten bij bijvoorbeeld een lokale ouderavond, een bijeenkomst voor anderstaligen of laagtaalvaardige ouders.

Poster Mediatips voor thuis

Download de poster en hang deze tijdens de Media Ukkie Dagen op. De poster verwijst met een QR-code naar de mediatips voor thuis (de mediatips voor thuis 'kijk, hoe ik groei' zijn eind februari beschikbaar).

Brochure 'Tips voor mediaopvoeding'

Speciaal voor deze Media Ukkie Dagen 2022 is een gratis brochure gemaakt met tips voor mediaopvoeding (aan de slag met de mediatips voor thuis). Deze brochure is beschikbaar in het Nederlands, Turks, Arabisch, Pools en Engels. Download de brochures en verspreid deze door ze gedrukt in de bibliotheek neer te leggen.

Promotiefilmpje landelijke webinar

Via het socialmedia-bibliotheekaccount zal het promotiefilmpje voor het landelijke webinar op 16 februari en 9 maart verspreid worden. Hou de socials in de gaten en help het bereik te vergroten door deze filmpjes en berichten te delen en daarbij gebruik te maken van de volgende hashtags: #mud22 en #landelijkwebinarmediaopvoeding.

Wil je als bibliotheek liever zelf een bericht aanmaken met het promotiefilmpje? Ga dan naar de toolkit landelijke webinar op BoekstartPro.