Werkconferenties digitaal burgerschap

15 februari 2022
De werkconferenties gaan door. In maart gaan we aan de slag met digitaal burgerschap. Leren door doen.

Tijdens het vorige Nationale Bibliotheekcongres, in januari van 2021, stond het thema digitaal burgerschap centraal. We hebben toen veel kennis met elkaar gedeeld. Tijdens de werkconferenties in maart 2022 gaan we met die kennis aan de slag. We kunnen elkaar weer fysiek ontmoeten en samen de handen uit de mouwen steken. We bieden een inspirerend en actief programma waarin 'leren door doen' centraal staat.

Data en locaties

Je kan kiezen voor een werkconferentie bij jou in de buurt. Op de locaties wordt rekening gehouden met de geldende coronamaatregelen. Kies de datum die het best bij jou past en noteer ‘m in je agenda.

22 maart: De Nieuwe Kolk in Assen

23 maart: Klokgebouw in Eindhoven

24 maart: Flint in Amersfoort

Programma

Het programma op elke locatie duurt van 12.00 tot 17.00 uur, met aansluitend een drankje en een hapje. Iedereen is welkom. Voor € 125,- per persoon exclusief btw kun je je de hele middag onderdompelen in een inspirerend programma. Onder meer experts Doug Belshaw, Jim Stolze en Tamara Witschge voeden de discussie met laatste ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie, citizen science, artificial inteligence en desinformatie. Ook Marleen Stikker draagt weer bij aan het gesprek. Voorbeelden van binnen en buiten onze bibliotheeknetwerk inspireren jouw praktijk en allerlei opdrachten maken het programma tot een avontuur.

Op de congressite lees je in aanloop naar de werkconferenties meer over het programma en de sprekers.

Meld je direct aan voor een van de werkconferenties in maart.

Coronamaatregelen

De werkconferenties vinden plaats op locaties die ruim van opzet zijn en ook geventileerd worden. Verder wordt rekening gehouden met de dan geldende coronamaatregelen.

Volg ons via Twitter

@biebcongres

Meer informatie over digitaal burgerschap

Beeld het Nationale Bibliotheekcongres

Het digitaal vaardig maken en houden van de Nederlandse burger is een van de grootste maatschappelijke opgaven van het moment. De programmalijn digitaal burgerschap ondersteunt bibliotheken om hun rol in dit landschap te verstevigen en uit te breiden.

In het dossier 'Digitaal Burgerschap', van de afdeling onderzoek van de KB, vind je diepgravende analyses, lees-, kijk- en luistertips en ideeën van belangrijke denkers op het gebied van digitaal burgerschap.