Doe mee aan sessie over voortgang programmalijn digitaal burgerschap

24 juni 2022
Het inrichtingsjaar van de programmalijn digitaal burgerschap is achter de rug. In dit jaar heeft de programmalijn bibliotheken ondersteund om hun rol in het digitale informatielandschap te verstevigen en uit te breiden. Vanuit de programmalijn informeren we tijdens een sessie op 12 juli het veld graag over de behaalde resultaten van het voorbereidingsjaar. Ook vertellen we wat de komende tijd staat te gebeuren.
Digitaal Burgerschap

Behaalde resultaten

Tijdens de sessie presenteren we welke resultaten we tijdens het inrichtingsjaar hebben behaald. Zo vertellen de proeftuinen digitaal burgerschap over hun experimenten. Ook komen enkele voorbeelden van de doorontwikkeling van de bouwsteen Programmering aan bod.

Aan de slag met het lokaal plan

Tot eind september vindt het zomerprogramma van de programmalijn digitaal burgerschap plaats. In dit programma kunnen bibliotheken zich aanmelden om aan de slag te gaan met hun lokaal plan digitaal burgerschap. Hiervoor gebruiken we een methode die tijdens het inrichtingsjaar is ontwikkeld. Met deze methode in de hand bepalen we de aandachtspunten van jouw bibliotheek op het gebied van digitaal burgerschap.

Praktische informatie

De sessie vindt plaats op 12 juli 2022 bij Space to Create in Utrecht. De sessie duurt van 14.00 tot 16.30 uur. Na afloop vindt van 16.30 tot 17.30 uur een borrel plaats. Je kunt ook digitaal aansluiten.

Programma

• 14.00-15.00 uur: Presentaties van de resultaten en geleerde lessen van de proeftuinen digitaal burgerschap
  • 15.00-15.20 uur: Presentatie zomerprogramma: werken met het lokaal plan
  • 15.20-15.30 uur: Pauze
  • 15.30-16.30 uur: Presentaties doorontwikkeling programmering, met onder anderen Sander van Kempen over PublicSpaces, Liesbeth Mantel over de AI Parade en Jeroen de Boer over de Data Detox Game

Aanmelden

Zien we jou op 12 juli? Meld je uiterlijk 7 juli aan via digitaalburgerschap@kb.nl. Vermeld daarbij of je digitaal of fysiek wilt aansluiten.