Beoordeel programma's in Trefpunt leermiddelen

14 februari 2024
Bekend is dat bibliotheken graag ervaringen horen van collega-bibliotheken. Welke programma's gebruiken zij voor eindgebruikers, waarom en hoe doen ze dat? Met het Trefpunt leermiddelen kun je jouw ervaringen met educatieve materialen delen. Bekijk het filmpje!
Schermafbeelding Trefpunt leermiddelen, beoordelen

De interactieve catalogus Trefpunt leermiddelen geeft overzicht van educatieve programma's voor laaggeletterden, minder-digivaardigen, nieuwkomers en werkzoekenden.

Sterren per facet

Er is een makkelijke manier om jouw waardering te geven: met de optie Beoordelen. Hiermee kun je sterren toekennen aan 4 facetten, voor:

• het gebruiksgemak
  • de duidelijkheid van de inhoud
  • de actualiteit
  • in hoeverre het leermiddel aansluit bij de doelgroep

Eigen review schrijven

Schrijf je eigen review, bijvoorbeeld waarom je het leermiddel gebruikt, hoe je het inzet en voor welke groep.
Uiteraard kan dit met álle leermiddelen in het Trefpunt. Dat zijn er inmiddels zo'n 220! Door te filteren vind je relevant aanbod voor jouw doelgroepen. Dat kan op onder meer domein, niveau, gratis of betaald aanbod, en aanbieder.
Zo kun je materialen selecteren, zowel voor gebruik in groepjes als voor zelfstudie. Ook online.

Deel je mening

We nodigen je van harte uit om je mening te geven. Met jouw beoordeling help je collega's om geschikte leermiddelen te vinden voor specifieke personen, groepen of situaties. En omgekeerd profiteer jij van de ervaring van anderen.

Trefpunt leermiddelen: bewaren & beoordelen