Op zoek naar educatieve materialen? Zie Trefpunt leermiddelen!

15 februari 2024
Ben je nieuw op het domein Basisvaardigheden? Of heb je nog niet gewerkt met het Trefpunt leermiddelen? In 4 korte filmpjes zie je wat jij eraan hebt en hoe je het gebruikt. Het helpt je geschikte leermiddelen te vinden die je kunt aanbieden via jouw bibliotheek of taalhuis. Voor laaggeletterden, minder-digivaardigen, nieuwkomers en werkzoekenden. Zowel voor gebruik in groepjes, 1-op-1- of individueel gebruik, thuis of in de bibliotheek. Er zijn gratis en betaalde leermiddelen, in totaal ruim 220.

De interactieve catalogus Trefpunt leermiddelen geeft een overzicht van educatieve programma's voor laaggeletterden, minder-digivaardigen, nieuwkomers en werkzoekenden.

Bekijk de filmpjes

Naast een algemene introductie lichten we aan de hand van 3 voorbeeld-zoekacties toe welke functies je kunt gebruiken.

Gratis leermiddelen

Van de materialen wordt een deel landelijk ingekocht voor bibliotheken en taalhuizen, zodat je ze gratis kunt aanbieden. De partners die deze leermiddelen aanbieden, verzorgen geregeld webinars en trainingen ter inspiratie

Daarnaast zijn er meer gratis leermiddelen

Neem eens een kijkje!