Webinar TaalKlik: Digitale vaardigheden én taal

12 oktober 2022
TaalKlik is voor bibliotheken vanaf 1 december gratis beschikbaar in het Volgsysteem van Oefenen.nl. Het geeft antwoord op de vragen: hoe kun je werken aan digitale vaardigheden met aandacht voor taal? En hoe zorg je ervoor dat NT1- en NT2-cursisten minder taalhobbels ervaren bij Klik & Tik De basis en dus beter snappen wat ze oefenen? Kijk het webinar terug over uitgangspunten, doel en inhoud van TaalKlik.
3 mensen aan tafel met laptops

ITTA UvA en Oefenen.nl werkten met 8 pilotorganisaties aan de 2 vragen. Dit resulteerde in het programma TaalKlik, een lessenserie rondom Klik & Tik De basis. Naast ROC's en taalscholen deden deze bibliotheken mee aan de pilot:

• Bibliotheek Bouwlust Den Haag
  • Bibliotheek Kennemerwaard
  • Bibliotheek Rotterdam

Webinar

Op 22 september tijdens het Ontwikkeling Telt! Festival was er, samen met NLtraining, een webinar over TaalKlik. Ben je benieuwd naar de uitgangspunten, doelstellingen en inhoud van het programma?

Bekijk dan het webinar TaalKlik.

In het webinar zie je in een half uurtje de uitgangspunten, doelstellingen en inhoud van het programma. Interessant als je binnen een cursus digitale vaardigheden:

• wilt werken aan passend aanbod digitale vaardigheden voor NT1- en NT2-leerders
  • de leerbehoefte van de deelnemer centraal wilt stellen
  • de kracht van de groep wilt benutten
  • wilt werken aan de kwaliteit van de begeleiding
  • een hoger bereik NT1 wilt realiseren

Gratis beschikbaar

TaalKlik is vanaf 1 december gratis beschikbaar in het Volgsysteem van Oefenen.nl voor alle organisaties met een licentie op Oefenen.nl. Je vindt het vanaf die datum ook in het Trefpunt leermiddelen.