Animatievideo voor zorgverleners

12 oktober 2022
Eind september verscheen een animatievideo over gezondheidsvaardigheden. De bibliotheek kan met dit filmpje zorgverleners interesseren in samenwerking.
Schermafbeelding animatie Gezondheid voor partners

Zorgverleners kampen met groeiende werkdruk doordat veel mensen onvoldoende basisvaardigheden hebben op het gebied van gezondheid en (digitale) gezondheidszorg. De bibliotheek kan deze druk helpen verlagen. Enerzijds preventief, door activiteiten te organiseren rond gezondheid en zorg. Anderzijds door mensen te leren omgaan met digitale zorg. Dit filmpje is een uitnodiging aan mogelijke samenwerkingspartners op dit terrein.

Bekijk de animatievideo voor zorgverleners.

Personaliseren

Je kunt aan het eind van de video een eigen logo toevoegen. Dat werkt als volgt.

Ga naar het einde van de film, waar het beeld een fade-to-white krijgt. Wanneer het beeld helemaal op wit staat, kun je het logo in JPG of PNG toevoegen - dan al niet met een fade-in van het logo. Aanbevolen is om het logo dan gewoon tot het einde te laten staan. Je kunt deze handeling met ieder videobewerkingsprogramma doen. Hiervoor wel enige kennis nodig van het videobewerkingsprogramma.

In dit voorbeeld is Adobe Premiere gebruikt: