Goede sfeer op de Koersgroependag

17 oktober 2022
Op maandag 10 oktober vond in de KB de Koersgroependag plaats, georganiseerd door het netwerk van VOB, SPN en KB. Iedereen was het erover eens: zo fijn om elkaar weer in levenden lijve te zien! Voor velen was het zelfs de eerste keer dat de koersgroep fysiek bij elkaar kwam. De insteek van de Koersgroependag was dan ook ontmoeten, plezier, leren en werken tegelijkertijd. Astrid Kraal heette alle aanwezigen van harte welkom.

Het programma bestond uit verschillende onderdelen. Zo hield elke koersgroep in de ochtend een eigen vergadering in een aparte vergaderzaal. Op weg naar deze vergaderzalen stonden KB’ers verspreid in het gebouw klaar om een bevlogen betoog te houden over een specifieke taak of dienst van de KB.  Dat werd zeer gewaardeerd door de deelnemers. Evenals de inzet van KB’ers die de groepen hielpen de weg te vinden in het toch wel ingewikkelde KB-gebouw.

Tijdens de (volledig vegetarische) lunch waren er korte pitches van leden van de koersgroepen. Hier werden belangrijke onderwerpen gepresenteerd met focus op samenhang of voortgang.

Daarna was er een plenair programma met presentaties in de aula onder leiding van dagvoorzitter Gerard Meijer. Er werd gesproken over samenwerken in een netwerk gericht op de gezamenlijke maatschappelijke opgaven. Te gast waren Harrie Timmermans en Manon de Caluwé.

Aan het eind van de middag was er nog een gezellige borrel en de mogelijkheid om met je eigen koersgroep op de foto te gaan. Een afsluiting met een heuse glimlach.

Noteer vast in je agenda:

• 28 november 2022: Symposium voor Toekomstverkenningen
  • 9 maart 2023: Netwerkdag voor bestuurders en koersgroepen

Reactie Klaas Gravesteijn, Lily Knibbeler en Frans Bergfeld

Groepsfoto voor het logo van de Netwerkagenda.

Klaas Gravesteijn, Lily Knibbeler en Frans Bergfeld tijdens de Koersgroependag.

‘Een geslaagde dag, dat zeker’, volgens het netwerkoverleg dat bestaat uit Frans Bergfeld, Klaas Gravesteijn en Lily Knibbeler. ‘Sowieso heel plezierig om elkaar allemaal weer in levende lijve te zien. Maar ook het zichtbaar op pad zijn in die vernieuwde netwerksamenwerking zoals we die met het convenant opgavegericht hebben ontworpen en nu met de netwerkagenda samen invullen. Natuurlijk gaat het allemaal nog niet vanzelf, en is het hier en daar nog echt niet optimaal. Maar we zijn onderweg en dat wordt gezien en beloond. De bibliotheekvoorzieningen in Nederland doen ertoe.’