Kom naar lancering handboek MAKERLAB

8 november 2022
Kom je ook naar de feestelijke lancering van het handboek van MAKERLAB? Het wordt een creatieve en inspiratievolle middag, waarin we de resultaten van het onderzoeksproject MAKERLAB delen.
Kind staat voor een bak met water en kijkt door een VR-bril.

Makerplaatsen in bibliotheken

De afgelopen twee jaar hebben de KB, Hogeschool Rotterdam en de Technische Universiteit Delft ontwerpend onderzoek gedaan naar de programmering en inrichting van makerplaatsen in bibliotheken. Met acht pilotbibliotheken is er geƫxperimenteerd, geleerd en gemaakt. Er is een community ontstaan van betrokken bibliotheken rond makerplaatsen. De ontwikkelde aanpak, tools en producten worden ondergebracht in het landelijke programma digitaal burgerschap, zodat ze voor de hele bibliotheeksector beschikbaar zijn. De kroon op het werk is het handboek van MAKERLAB, dat op 23 januari uitgereikt wordt.

Programma

We nodigen jou van harte uit om te komen ervaren wat makerplaatsen in bibliotheken kunnen betekenen. Kom op 23 januari naar de KB en ontmoet onze makers, onderzoekers en ontwerpers voor een middag vol inspirerende inzichten en het prachtige handboek van MAKERLAB.

Waar: bij de KB in Den Haag

Datum: 23 januari 2023

Tijd: aanvang 13.45 uur, met om 16.30 uur een netwerkborrel

Ben je erbij? Meld je aan via deze link.