Folder internetveiligheid bestellen voor IDO

9 november 2022
De IDO’s staan volop in de belangstelling. Hierdoor groeit de vraag van (overheids)partners om informatie via het IDO te verspreiden. Zo kun je tot 25 november intekenen op de folder 'Hoe veilig bent u op internet' voor jouw IDO.
Folder Hoe veilig bent u op internet, voor- en achterkant

IDO-partners bieden folders over overheidsdiensten die ook interessant zijn voor het IDO. Handig voor jou als IDO-medewerker om op de hoogte te blijven van nieuwe informatie. Het kunnen ook flyers of folders zijn om mee te geven aan IDO-bezoekers.

Folders bestellen

De folder 'Hoe veilig bent u op internet' kun je tot donderdag 25 november gratis bestellen per 250 exemplaren. Bekijk de folder.

De folder is voor ieder die zijn of haar online veiligheid en digitale weerbaarheid wil verbeteren. In taalgebruik en vormgeving is rekening gehouden met de meer kwetsbare groepen, zoals ouderen, laaggeletterden en mensen met beperkte digitale vaardigheden.

Binnenkort volgt ook de folder Dienstverlening Belastingdienst.

Bibliotheken ontvangen deze folders niet ongevraagd, om verspilling te voorkomen. Telkens als er nieuwe informatie bij komt, melden we dit in de nieuwsbrief Bibliotheek en basisvaardigheden of je ontvangt via BiblioMedia een intekenlijst om materiaal in de juiste aantallen te bestellen voor jouw IDO-vestigingen.

IDO-partnertoolkit

Er is een IDO-partnertoolkit in de maak, op de portal voor partners, waar je straks meer folders kunt downloaden of als drukwerk bestellen. Je kent dit misschien al van het mapje Het nieuwe donorregister. Tot die tijd vind je de folders in de marktingtoolkit IDO.

Ook komt er begin volgend jaar een IDO-folderrek beschikbaar dat je kunt bestellen om bij je IDO te plaatsen.

Vooraankondiging: lesaanbod DigiHandig vanaf 30 november

DigiHandig is een app om te leren over de smartphone. Er zijn meer dan 100 korte lessen, ook over apps van de digitale overheid. Iedere les duurt 5 minuten. Leren is heel laagdrempelig. Dit nieuwe lesaanbod kun je straks in jouw bibliotheek gebruiken om mensen te helpen bij de stap naar digitaal. Je installeert de app samen. Daarna kan een hulpvrager zelfstandig doorleren. De app is gratis, zonder inlogcodes en vormt een mooie aanvulling op het aanbod rond digitale vaardigheden waarnaar je kunt verwijzen vanuit het IDO.

DigiHandig wordt mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van BZK.

In de volgende nieuwsbrief volgt meer informatie. Bekijk nu al de website DigiHandig.nl.