Aanbod voor werkzoekenden 2024

7 november 2023
Werkzoekenden op weg helpen? De Levende Sollicitatiegids biedt aanbod waar jouw bibliotheek in 2024 kosteloos gebruik van kan maken. Als resultaat van de samenwerking tussen De Levende Sollicitatiegids en de KB zijn al veel mensen door de (gratis) programma’s op een andere manier gaan kijken naar werk zoeken en hebben zij toch die ene baan gevonden. Maak ook gebruik van de mogelijkheden!
Twee vrouwen kijken op een beeldscherm

Walk&Talk Online

Deskundig, interactief en vooral praktische online sessies voor iedereen die op zoek is naar (ander) werk.

Klik voor meer informatie over Walk&Talk Online

Walk&Talk Kick-start

De Kick-start-sessie: deze middag vol informatie, inspiratie en netwerkcontacten is de start om van de Walk&Talk in de bibliotheek (weer) een succesvolle activiteit te maken.

• Voor: bibliotheekmedewerkers
  • Door: De Levende Sollicitatiegids
  • Doel: ontzorgen bij de uitvoering van activiteiten voor werkzoekenden, tips om deelnemers te werven, en het landelijk netwerk van Walk&Talk-begeleiders versterken
  • Wanneer:
    -  woensdag 3 april 2024 (online)
    -  donderdag 6 juni 2024 (op locatie in ‘s-Hertogenbosch)
    -  dinsdag 10 september 2024 (online)

Klik voor meer informatie en aanmelding Walk&Talk Kick-start

Walk&Talk in de Bieb

Na het volgen van de Kick-start kun jij (met collega’s) in jouw bibliotheek op vaste dagen een Walk&Talk organiseren voor werkzoekenden. Jouw Walk&Talk kan het duwtje in de rug zijn voor werkzoekenden om weer mee te doen op de arbeidsmarkt.

• Voor: werkzoekenden
  • Door: bibliotheekmedewerkers
  • Doel: (tijdelijke) collega-werkzoekenden live ontmoeten. Praktische tips en support uitwisselen om nieuwe dingen te proberen om een passende baan te vinden

Klik voor meer informatie over Walk&Talk in de Bieb

Zoek werk

Het programma Zoek werk is geschikt voor werkzoekenden tot en met mbo-3 werk- en denkniveau, en is een complete basistraining waarin werkzoekenden leren hoe ze werk vinden dat bij ze past. Deelnemers worden gestimuleerd om:

• Nieuwe mensen te ontmoeten (netwerken)
  • Hulp te vragen in hun directe omgeving
  • Zo zelfstandig mogelijk werk te zoeken
  • Hun zoektocht op verschillende manieren aan te pakken

Deelnemers volgen deze training zelfstandig, met begeleiding (door een medewerker, trainer en/of een vrijwilliger) of in een groep als onderdeel van een breder programma.
Zoek werk is landelijk ingekocht door de KB. Bibliotheken kunnen gratis gebruik maken van dit programma.

Promotiemateriaal voor de bibliotheek

• Poster: jaarkalender en thema’s Walk&Talk Online, om op te hangen in de bibliotheek en om te delen op sociale media en in nieuwsbrieven.

Klik om het promotiemateriaal te downloaden