Programmateamleden digitaal burgerschap gezocht

13 december 2022
Het programma digitaal burgerschap is officieel van start. Dat vraagt om versterking van het programmateam. Lees hieronder meer over de vacature.
Digitaal Burgerschap

Landelijk programmateam

De activiteiten van het programma digitaal burgerschap worden gecoördineerd vanuit een landelijk programmateam met vertegenwoordigers van verschillende bibliotheken en provinciale ondersteuningsorganisaties, onder aansturing van de KB. Voor dit programmateam zijn we op zoek naar een of meerdere programmateamleden die zich samen circa 24 uur per week willen inzetten voor het programma digitaal burgerschap.

Taken

De nieuwe programmateamleden coachen, ondersteunen en monitoren lokale bibliotheekprojecten die tot stand komen met de financiering vanuit het programma. Ze helpen bij het (door)ontwikkelen en onderhouden van bouwstenen waarmee bibliotheken lokaal hun dienstverlening kunnen inrichten en werken mee aan het opzetten van een ondersteunend netwerk dat bibliotheken hulp en begeleiding biedt bij hun activiteiten. Ook initiëren, coördineren en organiseren ze activiteiten op het gebied van kennisdeling en community-vorming en leveren ze een actieve bijdrage aan de lobby, positionering en communicatie vanuit het programma. Lees meer over de functie in de vacaturetekst.

Praktische informatie

De functie start op 1 januari 2023. Je wordt aangesteld tot het einde van 2023, met mogelijkheid tot verlenging. Je blijft in dienst van jouw eigen organisatie, waarmee we een samenwerkingsovereenkomst sluiten voor jouw inzet, of je komt in dienst bij de KB via een tijdelijke aanstelling.

Interesse?

Heb je interesse om mee te weken aan dit mooie landelijke programma? Stuur dan een e-mail met je cv en een motivatie waarin je toelicht waarom jij hier de ideale kandidaat voor bent. Reacties kunnen tot uiterlijk 18 december 2022 gestuurd worden naar digitaalburgerschap@kb.nl o.v.v. ‘Programmateamlid digitaal burgerschap’. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marjolein Oomes, programmamanager digitaal burgerschap bij de KB, via marjolein.oomes@kb.nl of 06-55800798. Ook als je op een andere manier een bijdrage wilt leveren aan het programma, ben je van harte welkom om je te melden.

Over digitaal burgerschap

Digitaal burgerschap betekent dat mensen zich actief, vaardig en weerbaar kunnen bewegen in de online informatiesamenleving. Het programma digitaal burgerschap ondersteunt bibliotheken hun rol in dit landschap te verstevigen en uit te breiden.