#MUD23-Inspiratiewebinar voor bibliotheken

17 januari 2023
Op 2 februari van 13.00 tot 14.30 uur organiseert de KB in samenwerking met Mediasmarties een inspiratiewebinar voor bibliotheken met als thema ‘Kom in beweging met media in de bieb’. Een ontdekkingstocht in de bibliotheek voor (groot-)ouders en hun (klein-)kinderen. Bibliotheken kunnen deze activiteit tijdens de Media Ukkie Dagen in hun eigen bibliotheek aanbieden, in samenwerking met partners in hun werkgebied.

Tijdens de ontdekkingstocht laten we kinderen (en ouders / grootouders) balanceren en bewegen met verschillende media door de bibliotheek heen. We laten ze lezen, kijken, luisteren, spelen en doen. Met en zonder scherm. Alleen en samen.

We linken daarbij uiteraard aan de media in de Mediatips voor thuis. Ouders en grootouders begeleiden hun kind en krijgen op verschillende momenten / plekken aanvullende informatie. De bibliotheekmedewerker is aanwezig om deelnemers aan deze ontdekkingstocht te begeleiden, aan de slag te gaan met de kinderen of in gesprek te gaan met ouders en grootouders.

Voor wie:

Dit inspiratiewebinar is speciaal voor de lees/mediaconsulenten, mediacoaches, BoekStartcoaches, voorleesconsulenten en andere bibliotheekmedewerkers die werken met ouders van kinderen in de leeftijd van 0 tot 6 jaar.

Wat krijg je tijdens dit webinar:

Allereerst starten we met je te informeren over alle activiteiten die de KB organiseert waarmee bibliotheken aan de slag kunnen ter voorbereiding op de Media Ukkie Dagen. De landelijke webinar, de Blueprint, de Mediawolk voor anderstaligen, de Mediatips en de Wegwijzer komen aan bod. Bovendien ontvang je de nieuwe MUD-actiegids gemaakt door Cubiss.

Daarnaast geeft Denise Bontje handige laagdrempelige tips aansluitend op het thema van de MUD23 'balans: bewegen met media', waarmee je in de bibliotheek (groot)ouders kunt inspireren bij mediaopvoeding van de allerkleinsten.

Je ontvangt een handleiding exclusief voor bibliotheken met verschillende scenario’s voor het organiseren, promoten en uitvoeren van deze ontdekkingstocht, eventueel in samenwerking met partners. Daarbij staat ook het gesprek met ouders en grootouders centraal.

Aanmelden:

Je kunt je voor dit webinar aanmelden via email: Marleen.Wijnen@KB.nl. Uiterlijk 30 januari 2023 ontvang je dan per mail de link naar het webinar.