Tweede spreekuur digitaal burgerschap zoomt in op maakplaatsen

24 januari 2023
• Uitnodiging tweede spreekuur Programma Digitaal Burgerschap • 9 februari 2023 van 16.00 tot 17.00 uur • Voor alle bibliotheken en Provinciale Ondersteuningsinstellingen (POI’s)

Inmiddels heeft het programmateam de eerste aanvragen voor de startregeling en programmaregeling ontvangen en buigen we ons over de toekenning van de financiering. Maar ook van bibliotheken en POI’s die nog niet zover zijn, ontvangen we goede signalen over hun voornemens om in te stappen in de volgende ronde in mei of september (zie hier voor informatie). Op heel veel plekken is men er mee bezig. Uit de vele reacties blijkt dat het programma voorziet in een behoefte.

Het Programma Digitaal Burgerschap ondersteunt bibliotheken om de eerste stap te zetten naar visie en programmering. Een logische stap voor bibliotheken die al bezig zijn met digitale geletterdheid, maakplaatsen of debatavonden. Een nieuwe stap voor bibliotheken die aanbod op digitale vaardigheden willen uitbouwen naar andere doelgroepen of op zoek zijn naar samenhang in co-creatie met de omgeving.

Voor de uitwisseling van dergelijke ervaringen, maar ook gewoon het stellen van praktische vragen organiseert het programmateam op 9 februari een tweede spreekuur via teams.

Makerplaatsen

Op 9 februari vindt het tweede spreekuur via MSTeams plaats. We gaan in dit spreekuur specifiek aandacht besteden aan de Maakplaatsen. Na een inspirerende introductiedag van het handboek Makerlab, afgelopen op maandag 23 januari in de KB in Den Haag, praten we op 9 februari door over dit beeldende en tastbare onderdeel in de programmering van digitaal burgerschap. Carola Oortwijn (Rijnbrink), lid van het programmateam, en Valerie Heil, projectleider Makerlab, faciliteren dit spreekuur.

Schrijf je in via https://www.bibliotheekcampus.nl/cursus/spreekuur-landelijk-programma-digitaal-burgerschap