Oproep: kom spreken op de satellite meeting (IFLA)

3 februari 2023
Hoe maak je van je bibliotheek een toegankelijke en inclusieve plek? Met wie werk je daarvoor samen? Welke valkuilen zijn er? Als jij hier ervaring mee hebt, meld je dan aan als spreker voor de speciale IFLA-bijeenkomst op 18 en 19 augustus in de Korenbeurs in Schiedam.

Satellite meeting

Ifla logo

In augustus vindt het IFLA ‘World Library and Information Congress’ (WLIC) plaats in Rotterdam. Voorafgaand hieraan organiseert de IFLA-sectie ‘Libraries serving Persons with Print Disabilities’ of ‘Bibliotheken voor mensen met een leesbeperking’ samen met de KB een zogeheten satellite meeting in Schiedam. Met als titel ‘Let’s work together! Let’s library for all!’

Sprekers gezocht

De organisatie stelt nu het programma samen en is op zoek naar sprekers. Wil jij vertellen hoe jij van jouw bibliotheek een toegankelijke en inclusieve plek maakt voor álle gebruikers? Op welke manier en met welke organisaties of bibliotheken je hiervoor samenwerkt? Welke ideeën er nog meer zijn, welke positieve ervaringen je hebt, en welke valkuilen en hindernissen je tegenkomt? Meld je dan aan als spreker via de IFLA-website. Daar vind je de volledige ‘call voor papers’ met richtlijnen en deadline (in het Engels).