Klankbordgroep e-lending zoekt versterking

7 maart 2023
Al enkele jaren zijn we met verschillende vertegenwoordigers uit de branche bezig om een goede en duurzame digitale bibliotheek vorm te geven. De klankbordgroep e-lending is verantwoordelijk om voorgenomen beslissingen rond e-lending (prijsstelling, propositie, etc.) te toetsen bij een brede vertegenwoordiging van lokale bibliotheken.

Onderwerpen die we bespreken in de klankbordgroep zijn:

• De tarieven voor toegang tot e-books, luisterboeken en tijdschriften
  • Abonnementsvormen voor toegang tot de online Bibliotheek
  • Leenvoorwaarden
  • Relevante ontwikkelingen rondom de online Bibliotheek

Op dit moment bestaat de klankbordgroep uit:

KB:

• Lieke Hoefs – Coördinator online Bibliotheek (voorzitter)
  • Petra Rijkelijkhuizen - Strategisch accountmanager e-content
  • Ralph Bauw – Senior marketeer

OB:

• Marc Roodenburg – Centre Céramique en Bibliotheek Heuvelland
  • Gisela Goos – Theek5
  • Machteld Spiekman – Bibliotheek Haarlemmermeer
  • Ivo Kuijf – Bibliotheek Rotterdam
  • Désirée de Jong – OBA

Voor 2023 zijn wij op zoek naar medewerkers vanuit de Openbare Bibliotheek om tot een nog bredere vertegenwoordiging van het netwerk te komen. We zoeken iemand die in het belang van de branche en de gebruiker kan denken, die affiniteit heeft met het digitaal aanbod van de Bibliotheek, en iemand die kan meedenken over tariefstelling van abonnementen. We vergaderen 3 tot 4 keer per jaar, en de eerste vergadering van 2023 staat gepland op donderdag 13 april.

Herken je jezelf in dit profiel en wil jij actief meedenken over de voorwaarden waaronder we de digitale Bibliotheek beschikbaar kunnen maken voor onze eindgebruikers? Meld je dan bij Lieke Hoefs (lieke.hoefs@kb.nl).