Interview Lily Knibbeler in Bibliotheekblad

28 november 2019
In het laatste nummer van Bibliotheekblad (nummer 9) komt Lily Knibbeler, algemeen directeur van de KB, uitgebreid aan het woord over het belang van netwerksamenwerking.

Sinds de invoering van de Wsob in 2015 heeft de KB een rol gekregen in het OB-netwerk. Wat deze netwerksamenwerking werkelijk betekende werd in het begin door alle partijen onderschat, vertelt Lily in het interview. Maar de toegevoegde waarde ervan wordt steeds duidelijker: landelijk kun je niet zonder lokaal als je impact wilt hebben op het leven van Nederlanders en andersom.

Ze pleit er dan ook voor om nog meer samen als echt netwerk op te trekken, met als ambitie: gezamenlijk impact hebben op het leven van ten minste de helft van de Nederlandse bevolking.

Lees het interview met Lily Knibbeler (pdf)