Nieuwe website voor bibliotheekmedewerkers: Bnetwerk

13 mei 2020
Bijna is het zover: begin deze zomer krijgen bibliotheekmedewerkers een nieuwe website met informatie over de dienstverlening en programma’s van de KB.

De website heet Bnetwerk en gaat onder andere kb.nl/ob en bibliotheekenbasisvaardigheden vervangen. Ook verwijst de site naar andere relevante websites, die mogelijk in een later stadium worden geïntegreerd.

Op Bnetwerk vind je straks relevante informatie overzichtelijk bij elkaar, gesorteerd op onderwerp, thema, programma of rol.

Ontstaan Bnetwerk

Uit een onderzoek dat vorig jaar is uitgevoerd onder bibliotheekmedewerkers bleek dat er behoefte was aan een overzichtelijke website waar alle informatie uit het bibliotheeknetwerk bij elkaar komt.

In de afgelopen jaren zijn er meer dan twintig sites ontstaan met KB-informatie voor het openbare-bibliotheeknetwerk. Hierdoor zagen medewerkers soms door de bomen het bos niet meer. Medewerkers gaven in het onderzoek aan moeilijk de juiste en relevante informatie te kunnen vinden. Ze willen graag één ingang voor alle informatie en liefst informatie afgestemd op hun rol of functie. De KB wil met Bnetwerk voldoen aan deze vraag. De site is nog in opbouw; in de komende jaren wordt Bnetwerk steeds verder aangevuld.

logo bnetwerk

Alvast een kijkje nemen

Binnenkort doen we via MetdeKB een oproep voor een aantal ambassadeurs, die alvast een kijkje kunnen nemen op de nieuwe site en deze kunnen testen. Wil je nu al meer weten, of ambassadeur worden? Stuur dan een mail naar de projectleider Jacqueline Duerinck.