Landelijke Monitordag: werken met de Effectenmonitor

21 oktober 2019
In april van dit jaar introduceerde de KB de Effectenmonitor. Sindsdien zijn 115 bibliotheken gestart met het uitvoeren van effectmetingen onder de bezoekers van basisvaardigheidscursussen. Inmiddels zijn we een halfjaar onderweg en is het moment daar om de stand op te maken en vooruit te blikken op het komende monitorjaar. Dat doen we tijdens de Landelijke Monitordag op 28 november.

Wat gaan we doen?

De Monitordag staat in het teken van informeren, inspireren en evalueren.

We helpen je (verder) op weg met het uitzetten van onderzoek en het uitdraaien van rapporten. Ook bespreken we lessen, verbeterpunten en ontwikkelwensen voor het volgende monitorjaar. Er is veel ruimte voor het stellen van vragen.

Vind je het fijn om op fysieke wijze ondersteuning te krijgen bij de inzet van de monitor en wil je mee denken over hoe de Effectenmonitor nóg beter kan worden, dan is deze dag zeker iets voor u.

Voor wie?

De bijeenkomst is bedoeld voor deelnemers aan de Effectenmonitor die het afgelopen halfjaar zijn gestart en voor hen die van plan zijn om te gaan starten met de Effectenmonitor.

10.00 – 11.00 - Opening: waar staan we en waar willen we naartoe?

11.00 – 12.00 - Eerste ronde parallelsessies

• A. Onderzoek uitzetten en rapporteren
  • B. Ervaringen en ontwikkelwensen

12.00 – 12.45 - Lunch

12.45 – 13.45 - Tweede ronde parallelsessies

• A. Onderzoek uitzetten en rapporteren
  • B. Ervaringen en ontwikkelwensen

13.45 – 14.30 - Afsluiting

14.30 – 15.00 - Inloopspreekuur voor individuele hulp of vragen

Locatie en aanmelden

De Monitordag vindt plaats op 28 november van 10.00 tot 15.00 uur bij de Observant in Amersfoort. Aanmelden is verplicht en kan tot donderdag 21 november via deze aanmeldlink. Er is plaats voor maximaal 50 deelnemers. De plaatsing is op volgorde van aanmelding. Deelname is gratis, maar niet vrijblijvend. Heb je je ingeschreven, maar blijk je toch niet te kunnen, meld je dan tijdig af.

Niet deelnemen, wel hulp nodig?

Ben je niet in de gelegenheid om aan de Monitordag deel te nemen, maar heb je wel vragen? Ook dan helpen we je graag vooruit. Zo raden we aan de handleiding (pdf) door te nemen en/of een kijkje te nemen bij de veelgestelde vragen. Natuurlijk kun je ook altijd contact opnemen met de helpdesk om vragen te stellen of samen stappen door te nemen.