Nieuwe titels Lezen voor de lijst

17 juni 2020
Lezen voor de lijst heeft er weer een aantal nieuwe titels bij. Ook zijn er, indien beschikbaar, verwijzingen aan de titelpagina's toegevoegd naar het uittreksel uit de Uittrekselbank én de recensies uit de Literom.

Doelgroep 12-15 jaar

Voor de doelgroep 12-15 jaar zijn de volgende titels toegevoegd:

• Lampje van Annet Schaap (niveau 1)
  • Escape room van Maren Stoffels (niveau 1)
  • Hartenstorm van Annette Herzog, Katrine Clante en Ramsus Bregnhøi (niveau 2)
  • Nevermoor 1: Morrigan Crow en het Wondergenootschap van Jessica Townsend (niveau 2)
  • Het ongemakkelijke dagboek van Henry K. Larsen van Susin Nielsen (niveau 2)
  • Het meisje met de vlechtjes van Wilma Geldof (niveau 2)
  • Toffee van Sarah Crossan (niveau 3)
  • Er is geen vorm waarin ik pas van Erna Sassen (niveau 3)

Doelgroep 15 - 18 jaar

Voor de doelgroep 15 -18 jaar zijn er twee titels bijgekomen:

• Liefde, als dat het is van Marijke Schermer (niveau 4)
  • De Hoogstapelaar van Wessel te Gussinklo (niveau 4)

Uittreksels en recensies

Op de titelpagina’s van Lezen voor de lijst staan nu, indien beschikbaar, de verwijzingen naar het uittreksel uit de Uittrekselbank én de recensies uit de Literom. In de Bibliotheek zijn deze direct te bekijken, vanuit huis moeten leden eerst inloggen met hun lokale bibliotheekaccount.

Word lid van de Jeugdbibliotheek op MetdeKB.nl

Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen? Word dan lid van de groep ‘Jeugdbibliotheek’ op Metdekb.nl (inlog vereist).

MetdeKB is alleen toegankelijk voor medewerkers van openbare bibliotheken, provinciale ondersteuningsinstellingen en de VOB. Heb je nog geen inlog? Dan kun je die aanvragen via metdekb@kb.nl.