Hoogtepunten Week van de Mediawijsheid 2020

6 december 2019
Wanneer kies jij om aan of uit te staan? Met deze vraag werd op vrijdag 8 november de tiende Week van de Mediawijsheid(link is external) afgetrapt. Het was een geweldige campagneweek met meer dan 200 activiteiten in het land en online.

Game MediaMasters

Aan het begin van de #WvdM stonden maar liefst 200.000 leerlingen in groep 7, 8 en de brugklas in de startblokken voor de serious game MediaMasters. Een recordaantal! Leerlingen konden voor het eerst in MediaMasters de DataDetox Game spelen.

Week van de Mediawijsheid

De Data Detox Game werd in samenwerking met Fers (Jeroen de Boer) ontwikkeld door 8D Games, een educatieve gameontwikkelaar uit Leeuwarden en werd mogelijk gemaakt door de KB. Nieuwsgierig naar de game? Ga naar de Jeugdbibliotheek.nl.

Bibliotheekactiviteiten

Bibliotheken sloten aan op het thema 'Aan of Uit?' en zetten hun cursussen Klik & Tik en Digisterker in de spotlights. Ook was er tijdens het Grijs en Wijs festival in Hilversum veel aandacht voor de activiteiten in bibliotheken. De KB was samen met de bibliotheek Hilversum en Digisterker op het festival aanwezig. In de stand konden mensen ter plekke testen hoe digivaardig ze waren in een Kahoot quiz.

Bekijk de highlights, foto’s én een leuke #AanofUit prijsvraag.