Pilot Digitale Geletterdheid in mbo afgerond

18 maart 2019
Het pilottraject over digitale geletterdheid bij mbo-studenten in Noord-Brabant dat Cubiss in opdracht van de Koninklijke Bibliotheek eind 2018 heeft uitgevoerd, is afgerond en gepresenteerd in een digitaal magazine.

Het doel van deze pilot was om de behoefte van de mbo-scholen op het gebied van digitale geletterdheid helder te krijgen en bibliotheken te inspireren om met deze doelgroep aan de slag te gaan.

Pilot mbo

Uit de resultaten blijkt dat de bibliotheek voor mbo-scholen in veel gevallen een onbekende is. Zij is niet altijd in beeld als mogelijke partner voor digitale geletterdheid. Omgekeerd geldt voor veel bibliotheken dat zij mbo-scholen niet als partner zien.

Lees in het digitale magazine Van visie naar praktijk hoe u als bibliotheek vorm kunt geven aan de samenwerking met mbo-scholen, om de digitale geletterdheid van de studenten te bevorderen.