Lesmateriaal Find It! gelanceerd

19 februari 2019
Op vrijdag 15 februari jl. is het lesmateriaal Find it! feestelijk gelanceerd in de Koninklijke Bibliotheek. Met Find It! leren kinderen in groep 7 en 8 welke informatie betrouwbaar is, waar ze informatie kunnen vinden en hoe ze er in hun eigen woorden een werkstuk mee kunnen maken. Dit gratis lesmateriaal is in samenwerking met 23 bibliotheken, de KB en het Rijksmuseum gemaakt.

Jan Willem van Wessel van de Koninklijke Bibliotheek en Ronilla Snellen van Stichting FutureNL openden het plenaire programma. Prinses Laurentien lanceerde 'Find It!' officieel: 'Het lesmateriaal prikkelt de nieuwsgierigheid die kinderen van nature al hebben. En het laat ze zien dat de bibliotheek echt een magische plek is.'

Find It!

Ook de bestuursvoorzitter van Stichting FutureNL, Ruben Nieuwenhuis, sprak over hoe een plek het leren weer leuk kan maken.

Tijdens deze ochtend kregen de genodigden, waaronder veel bibliotheekmedewerkers, uitleg over Jeugdbibliotheek.nl, Delpher en het lesmateriaal Find It!. Leerlingen van groep 7 van basisschool De Regenboog uit Reeuwijk gingen in het Kinderboekenmuseum samen met YouTuber Kalvijn met Find It! aan de slag. Bekijk zijn filmpje op Instagram. Het projectboek en de docentenhandleiding zijn via deze link te downloaden.