Nieuwe website Bnetwerk voor het OB-veld live

6 juli 2020
Vanaf dinsdag 7 juli is de nieuwe website Bnetwerk beschikbaar voor alle medewerkers en partners in het bibliotheeknetwerk.

De website vervangt een aantal bestaande websites, namelijk kb.nl/ob en Bibliotheekenbasisvaardigheden en (deels) Bibliotheekinzicht. De site verwijst ook naar andere relevante websites voor het bibliotheekveld.

Op Bnetwerk vind je informatie van de KB (al dan niet in samenwerking met haar partners) over o.a. Lezen en vaardigheden (zoals basisvaardigheden volwassenen en digitale geletterdheid jeugd), Landelijke voorzieningen (zoals LDI en Expertise & kennisdeling) en Beleid (zoals Onderzoek en Innovatie).

Zoeken en filteren door alle onderwerpen

Een grote wens van de bibliotheekmedewerkers was dat ze over alle informatie heen kunnen zoeken en filteren. Met de nieuwe website Bnetwerk is hiervoor een eerste stap gezet. Doel van de site is dat een bibliotheekmedewerker of -manager alle relevante informatie van de KB bij elkaar vindt, passend bij zijn of haar eigen rol en onderwerp.

Bij de onderwerpen staan ook directe links naar relevante groepen op MetdeKB of Biebtobieb, contactpersonen en relevante gerelateerde onderzoeksartikelen.

Ook vernieuwde nieuwsbrief voor het OB-netwerk

Ook de maandelijkse nieuwsbrief KB/OB heeft een nieuw jasje gekregen. De naam wordt de Bnetwerk-nieuwsbrief en de huisstijl sluit aan bij Bnetwerk. Ontvang je de nieuwsbrief nog niet? Dan kun je je via deze link aanmelden.

Dit is het begin

Bnetwerk is nog niet klaar, we staan aan het begin. Het is de bedoeling dat in de komende jaren meer sites en informatie overgaan naar Bnetwerk. Op die manier kunnen we het aantal websites voor professionals in het bibliotheeknetwerk verminderen en de vindbaarheid van informatie verder verbeteren. De afdeling Corporate Communicatie van de KB heeft regie op Bnetwerk en pakt deze doorontwikkeling verder op in afstemming met alle andere betrokken KB-afdelingen en samenwerkingspartners.

Meer informatie

Heb je vragen over of suggesties voor Bnetwerk? Neem dan contact op met de projectleider Jacqueline Duerinck.