Tarieven voor e-books en luisterboeken 2021

21 juli 2020
In de Werkgroep e-Lending (voorheen: Lokaal Digitaal) overlegt de KB samen met enkele vertegenwoordigers uit het OB-veld over de minimale tarieven die gelden voor toegang tot e-books en luisterboeken. De werkgroep heeft vastgesteld dat de minimale tarieven in 2021 hetzelfde blijven als in 2020.

De volgende tarieven voor 2021 zijn vastgesteld:

• € 42 per jaar voor onbeperkt lenen van e-books en luisterboeken (d.w.z. maximaal 10 e-books én maximaal 10 luisterboeken tegelijkertijd, elk met een leentermijn van 3 weken)
  • € 21 per jaar voor een kennismakingsabonnement (d.w.z. 6 e-books en 6 luisterboeken per kalenderjaar)

Per 1 september 2020 geldt bij de online Bibliotheek:

• Het standaardabonnement van 42 euro heet voortaan 'Compleet'.
  • Het kennismakingsabonnement van 21 euro heet voortaan 'Compact'.
  • Er komt een digitaal proefabonnement van 8,99 euro dat vier weken toegang geeft tot de online Bibliotheek. Een gebruiker kan het abonnement eenmalig en alleen online afsluiten om kennis te maken met het volledige aanbod van e-books en luisterboeken.

Kijk voor een volledig overzicht van de tariefpakketten op MetdeKB.

online Bibliotheek campagne