Pilot met makkelijke toegang tot voorleesfilmpjes

7 oktober 2020
Wel eens van De Voorleeshoek gehoord? Kinderen tot en met 10 jaar met een bibliotheekabonnement vinden er honderden filmpjes waarin de prachtigste prentenboeken, verhalen en sprookjes voorgelezen worden. Dankzij een pilot met QR-codestickers is de toegang tot deze filmpjes nog makkelijker.

Op Jeugdbibliotheek.nl besteden we al langer aandacht aan deze dienst. Met een pilot bij de plaatselijke bibliotheken willen we er nu voor zorgen dat nog meer kinderen de filmpjes kunnen zien.

Pilot

Tijdens de pilot kunnen jonge bibliotheekbezoekers en hun ouders nu wel heel makkelijk kennismaken met De Voorleeshoek.

Cover prentenboek Heksje Mimi

Alle prentenboeken (+/-500) waar een voorleesfilmpje van is, krijgen namelijk een sticker met QR-code. Wie deze code scant, komt rechtstreeks op de website van Jeugdbibliotheek en kan vandaaruit inloggen en het filmpje bekijken.

Aanmelden

Superhandig dus. Vooral als veel bibliotheken meedoen. Bibliotheek Heiloo en Bibliotheek aan den IJssel hebben de stickers met QR-code al geplakt. Doe jij ook mee? De pilot loopt sowieso nog tot maart 2021.

Aanmelden kan bij Willemijn Jongens, via willemijn.jongens@kb.nl.