Pilot online cursussen in januari 2021 van start

9 november 2020
Begin januari 2021 gaan we van start met een pilot online cursussen. Deze pilot vindt plaats in het kader van Een leven lang ontwikkelen, een van de drie maatschappelijke thema's uit het Bibliotheekconvenant.

Een leven lang ontwikkelen valt uiteen in twee delen: basisvaardigheden en persoonlijke ontwikkeling (het vergaren van kennis en werken aan competenties).

Vanuit het programma Basisvaardigheden lopen er al veel initiatieven. Voor de persoonlijke ontwikkeling van ‘zelfredzamen’ zijn er echter nog veel mogelijkheden voor de bibliotheek om haar maatschappelijke rol te versterken.

Online cursussen

Begin januari 2021 start een pilot online cursussen om hiermee ervaring op te doen. Hiervoor zal het online aanbod van verschillende aanbieders via bibliotheek.nl, onlinebibliotheek.nl en de WaaS-blueprintpagina's tot eind 2021 gratis beschikbaar zijn voor alle bibliotheekleden.

Man met tablet op de bank

Dit is een uitgesproken kans om in deze coronatijd de dienstverlening rondom persoonlijke ontwikkeling uit te bouwen en stevig te ondersteunen.

Meedoen

Wij nodigen jullie van harte uit om in januari 2021 kennis te nemen van het aanbod en het bij leden bekend te maken. Zij kunnen zelf online aan de slag, maar als bibliotheek kun je in het kader van blended learning de online cursussen ook inzetten bij jouw fysieke en/of online programmering. Er komt ook nog een toolkit met marketing- en communicatiemiddelen.