Collectief Landelijk Bibliotheeksysteem: webinar op 24 nov

4 november 2020
In juli van dit jaar hebben we aangekondigd dat Chris Wiersma de wegvoorbereider is van het Collectief Landelijk Bibliotheeksysteem (CLB). Chris brengt in kaart wat er nog moet gebeuren om het CLB tot stand te brengen. We bieden bibliotheken nu de gelegenheid om vragen te stellen en mee te praten.

Aan de orde in het project komen onder andere:

• de kosten
  • de aanbesteding
  • de governance
  • de relatie met de landelijke digitale infrastructuur en
  • het beheer van het CLB.

Chris geeft vooral ook aan wat de voordelen en het belang zijn van het CLB voor de bibliotheek, klanten en samenleving. De eerste versie van zijn rapport is gepubliceerd op 7 oktober. Nog veel onderwerpen zijn in bespreking en beweging, maar de hoofdlijnen zijn al wel duidelijk.

Biebtobieb-groep

Chris haalt op dit moment feedback op in de branche en voert allerlei gesprekken. We hebben tevens een biebtobieb-groep geopend waar het rapport gedeeld wordt. We nodigen iedereen van harte uit om deel te nemen aan deze groep en vragen te stellen.

Webinar op 24 november

Tot slot organiseren we op dinsdag 24 november om 14.00 uur een webinar waar je vragen aan Chris kunt stellen over het rapport en over het CLB in het algemeen. Ook hier is iedereen van harte welkom. Je kunt je hier voor het webinar registreren.