Belastingdienst: nieuwe aangifteperiode

9 februari 2023
Binnenkort volgt meer informatie over het convenant 2023 met de Belastingdienst en Toeslagen. Een online en social campagne loopt van medio maart tot medio april, die verwijst naar de bibliotheek in de buurt. De campagne gebruikt de gegevens in G!DS. Zorg dus dat jouw belastingdienstverlening goed in G!DS staat! De Bibliotheekmonitor Belastingdienstverlening 2022 verschijnt volgende week.

Bibliotheekconvenant

Het convenant in 2023 is vanuit de Belastingdienst en Toeslagen nog niet helemaal rond. We hopen snel te kunnen berichten over het convenant in 2023 en hoe de bibliotheek het bedrag kan ontvangen. Met vragen kun je in de tussentijd terecht bij Lisenka Akse.

Monitor Belastingdienstverlening 2022

De resultaten over het aanbod Hulp bij belastingzaken in 2022 worden volgende week gepubliceerd op Bnetwerk.

Aangifteperiode voorbereiden

Ga zeker verder met de voorbereidingen voor de aangifteperiode. Zorg hierbij dat al je aanbod goed zichtbaar is, door alle gegevens rond jullie belastingdienstverlening in te voeren en bij te werken in G!DS. In dit eerste kwartaal lopen er campagnes rond Hulp bij Belastingaangifte en rond het IDO. De inzet van lokale media wordt gebaseerd op de zichtbare lokale dienstverlening, op gegevens in G!DS dus. Dat maakt actuele invoer nóg urgenter.

Medewerker helpt jongen met belastingaangifte

Social en online campagne

Een online en social campagne is in ontwikkeling voor de aangifteperiode. Die krijgt eenzelfde stijl als voorgaande jaren. De campagne is vooral gericht op laaggeletterden, ouderen, jongeren en nieuwe Nederlanders, en loopt van medio maart tot medio april. De kernboodschap is: Hulp nodig bij belastingaangifte? Kijk bij de bibliotheek in de buurt naar de mogelijkheden. De campagne gebruikt de gegevens in G!DS. Zorg dus dat jouw belastingdienstverlening goed in G!DS staat!

Je kunt aansluiten op de campagne met de materialen in de marketingtoolkit Hulp bij belastingaangifte op de portal Landelijke huisstijl. De materialen worden momenteel aangepast aan de verrijkte huisstijl.
Daarnaast kun je gebruikmaken van de beeldbank voor losse beelden. Hieraan zijn 10 nieuwe beelden toegevoegd uit de beeldbank Basisvaardigheden algemeen, die ook geschikt zijn voor de belastingdienstverlening.
In de toolkit vind je verder de brochure Wij helpen u graag - Persoonlijke hulp bij uw belastingzaken van de Belastingdienst. Je kunt de brochure gratis bestellen per 250 exemplaren. Deze brochure werd eerder al aangeboden voor het IDO.