Controleer dit jaar nog de locaties van jouw bibliotheek in G!DS

16 november 2022
De dataverzameling rondom de Gegevenslevering Wsob 2022 gaat begin februari van start. Op basis van deze data wordt het dossier Bibliotheekstatistiek over 2022 samengesteld. Hierin verzamelt de KB jaarlijks de belangrijkste cijfers over openbare bibliotheken. De Wsob kent aparte data-inzamelingen voor openbare bibliotheken, POI’s en de online Bibliotheek. Daartoe wordt bibliotheken gevraagd vóór 31 december 2022 een aantal gegevens in G!DS te controleren en te actualiseren. Door dit te doen, ontstaat een compleet en betrouwbaar beeld van de stand van zaken van bibliotheeklocaties in 2022.
Afbeedling voorwoord_bibliotheekstatistiek

Locatiegegevens in G!DS

Bekijk de instructiepagina Wsob op de G!DS-website om te zien welke G!DS-gegevens worden opgehaald voor de Wsob. De peildatum voor deze gegevens is 31 december 2022.

Webinar Wsob – G!DS

Heb je vragen over de Wsob-gegevens die via G!DS worden verzameld? Volg het webinar op dinsdag 6 december van 10.00 tot 11.00 uur. Meld je aan voor het webinar.