Crisisgroep Oekraïne op Biebtobieb

17 maart 2022
Graag roepen we Nederlandse openbare bibliotheken op in de Crisisgroep Oekraïne op Biebtobieb initiatieven met elkaar te delen.

De oorlog in de Oekraïne raakt ons allemaal. Ook vanuit de Nederlandse openbare bibliotheken zijn we bezorgd over de gevolgen van de Russische inval in de Oekraïne voor de bevolking en het culturele erfgoed. De KB steunt de oproep van Eblida, Naple en PL2030 en willen de Nederlandse openbare bibliotheken vragen om lokale initiatieven actief met elkaar te delen.

De blog van Mark Deckers geeft mooie voorbeelden van reeds genomen initiatieven. Deze week heeft onze collega van Probiblio Erica Vos-Meijer een Biebtobieb-groep  opgezet waarin het mogelijk is om allerlei initiatieven vanuit de bibliotheeksector met elkaar te delen. Via dit bericht willen we iedereen vragen om binnen deze groep ervaringen en kennis met elkaar te delen.

Lees hier de eerdere verklaring van Eblida, Naple en PL2030.