De bibliotheek is online gewoon open!

18 maart 2020
Nu de bibliotheken zijn gesloten, zijn VOB, SPN en KB achter de scherm hard aan het werk om te bekijken wat de bibliotheek kan betekenen in deze uitzonderlijke tijd.

Het online aanbod blijft in de lucht en wordt waar mogelijk uitgebreid. Hierbij een overzicht van dit aanbod, zodat u uw leden erop kunt attenderen.

Luisterbieb

Voor alle leeftijden:

• Leden kunnen digitaal doorlezen met de ruim 28.000 e-books voor kinderen en volwassenen van de online Bibliotheek.
  • Luisterboeken (voor alle leeftijden) zijn beschikbaar in de LuisterBieb-app, waar we tijdelijk een extra reeks mooie luisterboeken aan hebben toegevoegd. Iedereen, lid of geen lid, kan hier gebruik van maken.
  • Onze diensten Delpher en DBNL, waar ook veel (kinder)boeken te vinden zijn, blijven ook beschikbaar.

Voor kinderen:

• Op jeugdbibliotheek.nl staan nog meer leuke tips voor kinderen: inspiratie voor leuke boeken en allerlei informatie voor spreekbeurten en werkstukken.
  • Voor kinderen die lezen lastig vinden, bijvoorbeeld bij dyslexie en beginnende lezers, is er karaokelezen (luisteren met ondertitels) via yoleo.nl.
  • Voor de allerjongsten hebben we naast luisterboeken ook leuke voorleesfilmpjes via deze link op jeugdbibliotheek,nl.
  • Nu de kinderen thuis en veel online zijn, is dit een ideaal moment voor de DataDetox Game en de quiz veilig internetten, ook via de jeugdbibliotheek.

De komende dagen breiden we de digitale content verder uit en proberen we het kennismakingslidmaatschap nog aantrekkelijker en laagdrempeliger te maken. Houd hiervoor onze website en social media-kanalen in de gaten.