Denk mee over onze themametingen

19 april 2021
De nieuwe themameting van de KB staat weer voor de deur. Met welk onderzoek onder openbare bibliotheken zouden wij jou verder helpen? Laat het ons weten en wie weet gaan we met jouw suggestie aan de slag.

Over onze themametingen

Naast de zes reguliere onderzoeken voert de KB via de Bibliotheekmonitor jaarlijks twee themametingen uit, die we uitzetten onder alle Nederlandse bibliotheekorganisaties. Deze metingen sluiten aan bij onderwerpen die op dit moment in het bibliotheekveld spelen. Eerder voerden we bijvoorbeeld themametingen uit naar diversiteit, duurzaamheid en makerplaatsen.

Visual planning Bibliotheekmonitor 2021

Themametingen 2021

De eerste themameting van 2021 gaat over programmering in de anderhalvemeterbibliotheek en is een vervolg op de coronameting die we exact een jaar geleden uitvoerden. Deze vervolgmeting gaat binnenkort van start. In oktober starten we met het uitsturen van de vragenlijsten voor de tweede themameting van 2021. We horen graag aan welke onderwerpen behoefte voor onderzoek is, zodat we hierop kunnen inspelen.

Mail je idee

Loop jij rond met prangende vragen over een actueel onderwerp binnen de bibliotheeksector of zie jij een thema waaraan grote onderzoeksbehoefte bestaat? Laat het ons weten. Wellicht kiezen wij dit onderwerp als thema voor onze volgende themameting. Mail je idee naar bibliotheekonderzoek@kb.nl.