Doe je mee met de e-learning Digistart? Samen is zoveel leuker!

14 mei 2021
Heb je belangstelling voor de e-learning Digistart in de Bibliotheek Campus, maar wil je deze niet alleen doen? Er zijn in juni twee mogelijkheden om via Teams de trainingen 0 tot 6 jaar en/of 4 tot 12 jaar gezamenlijk te doen.

Tijdens de Media Ukkie Dagen zijn de twee e-learnings Digistart gelanceerd. Deze trainingen zijn te vinden in de Bibliotheek Campus. Ze zijn ontwikkeld door het Nederlands Jeugdinstituut en Cubiss in opdracht van de KB.

Digistart training

Er is een training voor de leeftijdsgroep 0 tot 6 jaar en een training voor de leeftijdsgroep 4 tot 12 jaar.

Tijdens de training maak je kennis met bronnen die betrouwbare informatie bieden over het onderwerp en je leert websites kennen waarop je geschikte media voor kinderen kunt vinden. Ook wordt stilgestaan bij de visie en het beleid van bibliotheken op het vlak van mediaopvoeding, interne samenwerking en wie mogelijk interessante samenwerkingspartners zijn.

Je kunt deze e-learnings natuurlijk gezamenlijk met je collega's doen. Lukt dat niet en heb je belangstelling voor deze training, maar wil je hem niet alleen doen? Er zijn twee data in juni waarop je je kunt inschrijven.

Data

14 juni van 14 tot 16 uur voor de training 0 tot 6 jaar

24 juni van 9 tot 11 uur voor de training 4 tot 12 jaar

Voor wie

Specifiek voor lees(media)consulenten uit de bibliotheek. En ze kunnen ook interessant zijn voor front-officemedewerkers.

Hoe

De trainingen worden via Teams gegeven en hebben elk ruimte voor 10 personen. We gaan stap voor stap de e-learning door en er is gelegenheid om met elkaar in gesprek te gaan, elkaar te inspireren en van gedachten te wisselen.

Certificaat

Na het doorlopen van de training ontvang je een certificaat.

Aanmelden

Je kunt je aanmelden door een e-mail te sturen naar: andrea.berkelder@kb.nl. Je ontvangt dan een link voor een Teamsoverleg.

SAMEN IS ZOVEEL LEUKER!