Innovatiegelden 2020 toegekend

11 november 2020
De KB heeft voor het jaar 2020 aan 5 innovatieve projecten een subsidie toegekend in het kader van de Tijdelijke subsidieregels Innovatiegelden.

Het gaat om de volgende projecten:

1. Bibliotheek Midden-Brabant: Diglit, een nieuw tijdperk voor lezers
  2. ZB| Planbureau en bibliotheek van Zeeland: Interactieve virtuele meet-ups
  3. Bibliotheek AanZet: Online marktplaats Leven Lang Leren
  4. Bibliotheek Venlo: Ontwikkeling oudertool voor PLEK 3
  5. Bibliotheek Hengelo: De agenda van de stad

Het project van bibliotheek Venlo wordt binnen een jaar afgerond, de rest heeft een looptijd van 2 jaar.

3d-printer met mensen

Er zijn bij de KB 31 aanvragen binnengekomen voor een bedrag van in totaal ruim 1,1 miljoen euro. Daar waren veel boeiende aanvragen bij, van hoge kwaliteit.

De Innovatieraad heeft positief geadviseerd over de 5 bovengenoemde projecten. Dit advies is overgenomen door de KB. Hiermee is het beschikbare bedrag van €200.000,- volledig ingezet.

Lees meer over de gehonoreerde projecten 2020.

Innovatiedag 2021

De Innovatieraad buigt zich over de opzet van de Innovatiedag 2021 komend voorjaar. Afhankelijk van de situatie rondom het coronavirus zal dit een fysieke, hybride of digitale vorm krijgen.

Over de innovatiesubsidies

De KB stelt voor 2019 tot met 2022 jaarlijks € 200.000,- beschikbaar voor innovatieve projecten binnen het openbare-bibliotheekstelsel. De gelden zijn bedoeld om de innovatie in het openbare-bibliotheeknetwerk te bevorderen en te versterken.

Meer informatie over de subsidies