Nieuwe data het Nationale Bibliotheekcongres

25 november 2021
Helaas, het is niet anders: vanwege de geldende coronamaatregelen moeten we het Nationale Bibliotheekcongres van december aanstaande verplaatsen.

Tijdens het vorige Nationale Bibliotheekcongres, in januari dit jaar, stond het thema digitaal burgerschap centraal. We hebben toen veel kennis met elkaar gedeeld. Tijdens deze nieuwe editie in maart 2022 gaan we met die kennis aan de slag in de vorm van een werkconferentie. We hopen dat elkaar fysiek ontmoeten en samen de handen uit de mouwen steken dan weer tot de mogelijkheden behoort. Want ook voor de bibliotheeksector geldt: je leert het beste door te doen.

Data en locaties

22 maart: De Nieuwe Kolk in Assen

23 maart: Klokgebouw in Eindhoven

24 maart: Flint in Amersfoort

Kies de datum die het best bij jou past en noteer ‘m in je agenda.

De locaties en opzet van het programma blijven hetzelfde. Op de congressite kun je je nu al aanmelden voor een van de werkconferenties. Ook lees je daar in aanloop naar het congres meer over het programma en de sprekers.

Had je je al aangemeld? Dan nemen we apart contact met je op en informeren we je over de mogelijkheden.

Volg ons via Twitter

@biebcongres

Meer informatie over digitaal burgerschap

Het digitaal vaardig maken en houden van de Nederlandse burger is een van de grootste maatschappelijke opgaven van het moment. In het dossier 'Digitaal Burgerschap', van de afdeling onderzoek van de KB, vind je diepgravende analyses, lees-, kijk- en luistertips en ideeën van belangrijke denkers op het gebied van digitaal burgerschap.

Ook is het mogelijk om de sessies (onder regie van de KB) van het Bibliotheekcongres van 19 januari terug te kijken op het KB-YouTubekanaal in een aparte afspeellijst.