Oproep: samenwerking met ANBO

9 november 2022
In de belasting-aangifteperiode 2022 heeft ANBO met een aantal bibliotheken samengewerkt in een pilot. Zij verzorgden onder meer informatiebijeenkomsten en spreekuren in bibliotheken. Door de korte aanlooptijd kon de pilot slechts op kleine schaal worden uitgevoerd. In 2023 willen ANBO, de Belastingdienst en de KB hier graag een vervolg aan geven, en nu al starten met de voorbereidingen. Denk mee!
ANBO, logo

Wij zoeken bibliotheken die interesse hebben in deze samenwerking op lokaal niveau en willen meedenken hoe we dit het beste vorm kunnen geven.

De komende aangifte­periode 2023 kan een aanknopings­punt zijn, maar een bredere opzet door het jaar heen is ook zeker een mogelijkheid. Onderwerpen zijn belastingen, toeslagen en e-overheid.

De dienst­verlening door ANBO in bibliotheken is niet exclusief voor ouderen, maar hun expertise ligt wel bij deze doelgroep.

Wil je meedenken? Of wil je eerst meer informatie?

We horen het graag!

Lees ook het eerdere nieuwsbericht over de samenwerking met ANBO in 2022.