Programma Digitale inclusie wint Good Practice Award

25 november 2022
Het programma Digitale inclusie won op 24 november de NPD Good Practice Award 2022 als beste van 3 finalisten, afkomstig uit het Netwerk van Publieke Dienstverleners (NPD). 'Dit is voor alle medewerkers die dagelijks burgers helpen bij de infopunten in de bibliotheken', reageerde Marcel Pellicaan, projectleider Digitale Inclusie.

'Het is een eer op het harde werk van alle medewerkers die zich hebben ingezet om de overheid dichtbij te brengen in de bibliotheken van Nederland. We hebben inmiddels al zoveel plekken in Nederland waar burgers terechtkunnen voor vragen. Het infopunt helpt burgers echt verder, dat zien we in de praktijk. Dit is geweldig voor ons allemaal.’

Digitale Inclusie 'leave no one behind' draait om het landelijke Informatiepunt Digitale Overheid, ter ondersteuning van 4 miljoen mensen die niet digitaal vaardig genoeg zijn om zaken te doen met de overheid. Via de fysieke informatiepunten is het mogelijk geworden dat deze mensen toch met de menselijke maat worden geholpen. Ook is er voor hen cursusaanbod, waarmee zij digivaardig en daarmee zelfredzaam kunnen worden.

Dit is een samenwerking tussen Belastingdienst, Toeslagen, CAK, CBR, CIZ, CJIB, DUO, LBIO, Logius, Huurcommissie, RDW, SVB, Raad voor Rechtsbijstand en UWV.

Lees het volledige bericht.

Marcel Pellicaan met trofee