Trefpunt leermiddelen live!

21 oktober 2021
Feestelijk nieuws: het Trefpunt leermiddelen is nu online! Je vindt in deze interactieve catalogus een overzicht van educatieve programma's voor laaggeletterden, minder digivaardigen, nieuwkomers, werkzoekenden, enzovoort. Hier kies je makkelijk de juiste leermiddelen voor de bezoekers van jouw bibliotheek of (digi)taalhuis.

Het Trefpunt leermiddelen is het antwoord op een veel geuite wens van bibliotheken. Het biedt zowel gratis als betaald educatief aanbod voor diverse kwetsbare doelgroepen. Ook vind je er programma's die landelijk worden ingekocht en aangeboden. De inhoud is op veel manieren doorzoekbaar. Zo heb je veel kwalitatief aanbod op één plek en hoef je zelf geen materiaal te maken. De inhoud is zowel interessant voor medewerkers als vrijwilligers.

Doorzoekbaar

Op dit moment staan er ruim 120 programma's in het Trefpunt. Ze zijn doorzoekbaar op:

Collage van 4 logo's van leermiddelen
  • Domein
  • Niveau (NT1, NT2, digitaal en rekenen)
  • Vorm (digitaal en/of papier)
  • Soort aanbod (bijvoorbeeld methodisch)
  • Soort ondersteuning voor leerders en/of begeleiders
  • Aanbieder
  • Eventuele kosten
  • Trefwoord

Hiermee heb je als professional of vrijwilliger een helder inzicht in kwalitatief goed materiaal.

Beoordelen en vergelijken

Ook kun je leermiddelen beoordelen op een aantal facetten. De beoordelingen die anderen gaven, helpen je verder om passende leermiddelen te selecteren.

Verder heb je de mogelijkheid om geselecteerde leermiddelen te vergelijken. Bovendien kun je jouw selectie delen met collega's. Zo maak je snel een goede keus van specifieke programma's die aansluiten bij de behoeften van jouw deelnemers.

Vervolg

Deze eerste versie van het Trefpunt biedt al veel functionaliteiten. En het Trefpunt leermiddelen gaat nog meer bieden. Zo bekijken we hoe je als gebruiker van het Trefpunt op termijn makkelijk ervaringen kunt uitwisselen. En vragen kunt stellen als je specifiek materiaal zoekt of bepaalde leermiddelen wilt inzetten.

Bekijk het Trefpunt leermiddelen en laat ons weten wat je ervan vindt! Ook suggesties voor verbetering horen we graag.