Uitnodiging spreekuur Programma Digitaal Burgerschap • 9 juni 9:00-10:00 uur • Voor alle bibliotheken en POI's

1 juni 2023
Er zijn al een heel aantal bibliotheken en POI’s begonnen met Digitaal Burgerschap of ze buigen zich over de volgende financieringsronde in september. Digitaal Burgerschap voorziet in een behoefte om in de snel veranderende wereld bij te blijven. Binnen de bibliotheek kunnen mensen veilig experimenteren en leren over nieuwe digitale mogelijkheden.

Het programma ondersteunt bibliotheken bij het vormen van hun missie en visie rondom dit onderwerp maar helpt ook met het programma en voorziet in inspiratie. Voor de uitwisseling van ervaringen, maar ook gewoon het stellen van praktische vragen organiseert het programmateam op 9 juni een thematisch spreekuur via teams. Het thema dat dit keer centraal staat is:

Maak kennis met AI, domotica en robotica

Carola Oortwijn (Rijnbrink) en Dionne Klein (Cubiss), faciliteren dit spreekuur.

Centraal staat:

• Waar hebben we het over?

Eenvoudige uitleg, wat is kunstmatige Intelligentie en wat kan een bibliotheek er mee?

• Inspiratie van buiten

Wat is er al kant en klaar?

• Voorbeelden

Schunck en Bibliotheek Utrecht vertellen over hun invulling van de AI Parade

• Deskundigheid

Hoe kom je aan de kennis om het programma samen te stellen -> train de trainer

Om het programma op maat te maken ontvangen wij graag vooraf al eventuele vragen over dit onderwerp. Je kunt dit sturen via digitaalburgerschap@kb.nl.

Volg het spreekuur met deze link: