Zet tijdens #MUD23 landelijk webinar ‘Kom in beweging met Media’ in!

7 februari 2023
Om bibliotheken te helpen op een gemakkelijke manier tijdens de #MUD23 een online activiteit aan te bieden voor ouders en grootouders, wordt landelijk op dinsdagavond 28 maart 2023 van 20 uur tot 21 uur het webinar ‘Kom in beweging met media’ georganiseerd.

Denise Bontje van Mediasmarties laat in dit webinar deelnemende ouders en grootouders nadenken over de plek die media heeft in het leven van hun (klein-)kind en hun eigen leven. Is er sprake van balans, hoe zou het voor hen ideaal zijn en welk voorbeeld geef je als (groot)ouder? Daarnaast is er aandacht voor media die kinderen juist in beweging zet.

Toolkit Landelijk webinar

Bibliotheken kunnen dit webinar aanbieden in hun werkgebied. Belangstellenden kunnen zich dan aanmelden via de website van hun lokale bibliotheek.  Bibliotheken kunnen hiervoor de daarbij behorende toolkit landelijke webinar (link naar bericht op biebtobieb) gebruiken. Deze toolkit is ook te vinden op de website van Boekstartpro onder het kopje Media Ukkie Dagen op de pagina Mediaopvoeding. De toolkit bevat o.a. de link naar het webinar en verschillende scenario's, waarmee je als bibliotheek aan de slag kunt met het landelijk webinar tijdens, maar ook na de Media Ukkie Dagen.

Promotiefilmpje

Voor de promotie van dit webinar is een filmpje gemaakt, waarin Denise Bontje vertelt over het landelijk webinar en wat de deelnemers kunnen verwachten. Dit promotiefilmpje kan ingezet worden door de bibliotheek.

Voor wie is het landelijk webinar bedoeld

Dit landelijk webinar is bedoeld voor (groot) ouders en verzorgers van kinderen tot zes jaar die meer willen weten over de balans in het omgaan met media door jonge kinderen en op zoek zijn naar handvaten om dit zelf te kunnen doen. De deelnemers gaan letterlijk en figuurlijk in beweging.