Dossier Bibliotheekstatistiek 2018

1. Meer weten over de bedrijfsvoering van openbare bibliotheken?

Links naar artikelen over personeel, vrijwilligers en financiën
Links naar artikelen met meer (onderzoeks)informatie over personeel, vrijwilligers en financiën.

In de volgende artikelen komen de statistieken rondom de bedrijfsvoering van openbare bibliotheken aan bod en worden deze ontwikkelingen in bredere context geplaatst.

Lees meer over de ontwikkeling door de jaren heen, de baten en lasten van bibliotheken en over de inzet van vast personeel en vrijwilligers.

N.B. De cijfers in dit dossier en deze artikelen zijn gebaseerd op de voorlopige statistieken over 2018. In november 2020 worden de definitieve statistieken over 2018 en de voorlopige statistieken over 2019 gepubliceerd. Eventuele correcties op de voorlopige statistieken - die na publicatie zijn doorgegeven door openbare bibliotheken - zijn in de definitieve statistieken verwerkt. Derhalve kunnen de statistieken in de PDF-versies van deze artikelen (gepubliceerd in 2019, gebaseerd op de voorlopige statistieken) afwijken van die in de online versies van deze artikelen (gebaseerd op de meest actuele statistieken).

Inkomsten en uitgaven
Spaarvarken naast stapels munten.
Personeel
Een persoon pakt een boek uit een boekenkast.