Startpunt Ik wil leren klaar voor gebruik

11 januari 2023
Sinds half december heeft iedere gemeente een lokaal aanmeldpunt dat gebruikmaakt van Startpunt Ik wil leren. Dit zorgt ervoor dat mensen zo snel mogelijk aan de slag kunnen met leren bij hen in de buurt.
Portret man: 'ik kan nu berekeningen maken bij het klussen'

Mensen die moeite hebben met lezen, schrijven, rekenen of digitale vaardigheden, kunnen zich bij het landelijk Startpunt Ik wil leren aanmelden om te leren. Ook vrijwilligers kunnen zich bij het startpunt aanmelden als zij mensen willen helpen hun basisvaardigheden te verbeteren.

Startpunt Ik wil leren zet de aanmeldingen op postcode klaar voor een lokaal meldpunt, vaak een Taalhuis, bibliotheek of school. Wanneer er een nieuwe aanmelding klaarstaat, krijgt het lokale meldpunt automatisch een melding en kan inloggen. Alle aanmeldingen voor deze organisatie staan overzichtelijk op één plek. Het Taalhuis, de school of bibliotheek maakt vervolgens een afspraak met de aanmelder om te bespreken welk aanbod het best past en wanneer iemand kan beginnen.

Lokale aanmeldpunten met een account kunnen sinds half december volledig gebruikmaken van Startpunt Ik wil leren.

Lees het volledige bericht op de site van Stichting Lezen en Schrijven.