Extra bestelperiode IDO-informatiewaaier

7 juni 2023
Graag bieden we bibliotheken genoeg tijd om een eigen versie te bestellen van de IDO-informatiewaaier. Daarom is een extra bestelperiode toegevoegd: 30 november 2023. Dit is tevens de laatste kans om een IDO-informatiewaaier kosteloos (gesubsidieerd door KB) te bestellen. Bestel je in 2024, dan komen de kosten voor rekening van jouw bibliotheek.
Omslag IDO-waaier met animatietekening

Er is veel belangstelling voor de IDO-informatiewaaier: al 71 bibliotheken bestelden een eigen versie. Ook leven er vragen over. De meestgestelde vragen beantwoorden we hieronder.

Losse bladen bestellen

Voor het bestellen van losse bladen, als vervanging of aanvulling, geldt hetzelfde bestelproces als voor de gehele waaier:

• Mail de gegevens voor het gewenste waaierblad naar info@bibliomedia.nl. Vermeld in de onderwerpregel: 'Bestelling IDO-waaier Update (losse bladen)'.
  • Een medewerker van BiblioMedia neemt contact met de bibliotheek op over de leveringstermijn en de kosten.

Let op: Alle losse bladen vallen buiten de subsidiëring van de KB en zijn voor rekening van de bibliotheek.
Wil je eerst de prijs opvragen van eigen bladen, mail dan naar info@bibliomedia.nl

Periodieke drukgangen

De waaiers en losse bladen worden niet on-demand gedrukt. Alle bestellingen worden verzameld en enkele keren per jaar vervaardigd in één drukgang. Zo beperken we de kosten.

De volgende drukgangen staan op de planning:

• Levering eind september 2023 - deadline aanleveren lokale gegevens: 31 augustus 2023
  • Levering medio januari 2024 - deadline aanleveren lokale gegevens: 30 november 2023

Voor 2024 is het aantal drukgangen met bijhorende deadlines nog niet bepaald. Zodra dit bekend is, wordt dit gepubliceerd op de portal Landelijke huisstijl: Toolkits Marketing > IDO > IDO informatiewaaier > Aanleverspecificaties - IDO informatiewaaier.
Of klik op deze link (log eerst in even in op de portal).

Landelijke update IDO-informatiewaaier

In de landelijke versie van de waaier zijn bladen aangepast rondom DigiD. Ook zijn veelgestelde vragen toegevoegd. Deze nieuwe versie staat vanaf 8 juni in de marketingtoolkit IDO. Bibliotheken die de waaier hebben besteld, ontvangen automatisch deze herziene versie. Hier hoef je dus niets voor te doen.
Ook vind je in de marketingtoolkit IDO een Word-document met veelgestelde vragen

De volgende landelijke updates van de waaier zijn gepland in september 2023 en in januari 2024.

Suggesties

Heb jij een suggestie voor een update? Mis je een blad of thema? Laat het ons dan weten!